Värisevad põlved ja kõhutäis liblikaid Kuala Lumpuris

Malaisia, Kuala Lumpur kaksiktornid

Viisaga jooksus

Vaatamata asjaolule, et soetasime pikemalt Tais pesitsemiseks, enne oma Aasia seiklust, mitmekordse sisenemisega pooleaastased viisad, ei õnnestu ka parima tahtmise juures pääseda kohustuslikust visa run’ist. Kes ei tea, siis visa run’i (e.k. viisajooks) näol on tegemist kohustuslikus korras riigist lahkumisega enda viisa pikendamiseks.

Meie 180-päevane viisa eeldab, et teeksime selle aja jooksul vähemalt 2 visa run’i ehk siis lahkuksime korraks Taist iga 60 päeva järel.

Malaisiasse viisat päästma

Pean nentima, et kõiki, meie Tai teekonnale tekkinud viperusi ja teetõkkeid arvesse võttes, on iga kahe kuu tagant visa run’i tegemine umbes sama mugav, kui minu hommikujooksud Phuketi tänavatel rollerite ja soovituslike liikluseeskirjadega võideldes. Õnneks avastasime siiski, et teoreetiliselt on võimalik viisajooksu tegemine ka iga 90 päeva tagant. Selleks tuli vaid ette võtta omapärane kultuuriline eksperiment, milleks oli Phuketi immigratsiooni kontori külastamine. Ütleme nii, et pärast korduvaid visiite, mitmeid tunde kilukarbis ootamist ja klammerdatud rahatähti hiljem, saime viisa kohapeal 30 päevaks pikendatud ning meie pooleaastase viisa jooksul peame riigist väljuma vaid korra.

Myanmar vs Malaisia

Kui paljud kohalikud turistid otsustavad kõige kiirema ja (võib-olla) odavama variandi kasuks ning lasevad mõnel raskelt ülehinnatud taksol ennast umbes seitsme tunni kaugusel asuva Myanmari piiri äärde passi templit saama sõidutada, siis meie ei olnud sedakorda “kiirest” Ikla piiripunkti külastusest huvitatud.

Otsustasime taksomaffia nuumamise asemel parem meie isiklikku odavlennu otsingumootorit (mind) kasutada ning nii saigi meie sunnirände sihtpunktiks valitud Kuala Lumpur, Malaisia.

Valiku tegemisel aitas kindlasti kaasa ka asjaolu, et mina ei olnud Malaisiat varem külastanud ning pärast Phuketis veedetud kuid igatses süda suurlinna tulede järele. Mõeldud, tehtud! Nii suunasimegi lennuki nina eelmisel nädalal Kuala Lumpuri poole teele ja Maagiline Malaisia seiklus võis alata!

MUIDUGI! Kui keegi just äsja Marsilt komandeeringust saabus või kivi alt välja koorus, siis viimaste nädalate uudised koosnevad artiklitest, mis lugejaid uue hirmuäratava Koroona viiruse arengutega kursis hoiavad. Vot just selle kurjami pärast ei ole praegu ühegi lennureisi ettevõtmine sugugi nii muretu meelelahutus, kui Koroona-eelsetel aegadel.

Koroona koletised

Mina ja mu truu reisikaaslane soetasime juba nädalaid tagasi linnas reedeõhtuste date-night’ide tähistamiseks ja vaatamisväärsustega tutvumiseks kaunid näomaskid, mis muide enam kui 30-kraadise kuumaga liikudes kehvemal juhul uppumisohu tekitavad.

Pärast leitsakus kandmist võib maskid rahulikult higist kuivaks väänata ja pesunöörile rippuma sättida. Kusjuures, pimekohtingute arv Phuketil on pärast viiruse laienemist drastiliselt langenud. Pinnapealsemad poissmehed (või ehk ka neiud) ei julge lihtsalt riskida, et kingivad oma südame mõnele armsale maskikandjale, kes pärast viiruse ja maskide kadumist ehk ei olegi nende puhta, siira ja armastava südame vääriline.

Okei, see ehk oli väljamõeldis. Aga kes teab? Võin omast kogemusest kinnitada, et maski eemaldamisega saab ka poolelt näolt meik eemaldatud, nii et minu nina ja lõug ei ole juba ammu eriti esinduslikud välja näinud.

Kuala Lumpur, Malaisia.

Aga tagasi meie sundrände juurde! Enne lennule pääsemist kraaditi kõiki vanderselle meile juba tuttavaks saanud infrapuna termomeetriga. Selle testi läbisime õnneks edukalt. Lisaks eelsoetatud maskidele varustasime ennast lennureisiks ka niiskete salvrätikutega. Niipea, kui olime lennukis enda kohad leidnud, asusime tööle kui perfektselt sünkroniseeritud koristusmeeskond.

Kõik ümbritsevad pinnad alates akna katetest ja lõpetades pinginaabri vööpandlaga said desinfitseeritud. Lisaks desinfitseerisid stjuuardessid keset lendu kogu kabiini mingi imeliselt lõhnava aerosooliga. Tegemist võis vabalt olla ka lihtsalt õhuvärskendajaga, kuid vähemalt minu kopsudel oli küll kohe puhtam tunne, kui jahutav sprei maski taha sadestus.

Malaisia arestikambris

Malaisiasse saabudes suutsime loomulikult meile omaselt immigratsiooniprobleemide otsa komberdada. Nii saigi meie esimeseks Malaisias külastatud huviväärsuseks lennujaama nurgatagune immigratsiooni putka, mis nii interjööri kui kaaskannatajate elurõõmu osas meenutas USA filmidest tuttavaks saanud vangla arestikambrit. Olin vaevu 5 minutit riigis viibinud, kuid enesetunne oli nagu mõnel kaabakal, kes Tais kuninga vastu sõna võtnud ja nüüd oma teenitud karistust ootas.

Pärast mõnikümmet minutit ja paarisadat manala teele läinud närvirakku hiljem, toetasime oma tagumikud mõistlikult hinnastatud Grab-i tagaistmele ja sõit Kuala Lumpuri kesklinna võis alata. Juba taksosõidul linna poole tundsin, kuidas kõhusopis peitunud tõugud hakkasid imelisteks liblikateks moonduma.

Kiirteid ümbritsesid kaunid mäed ning kõige lopsakamad palmimetsad, mida oma elus näinud olin. Horisondil terendavad pilvelõhkujad andsid aimu eelseisvatest seiklustest ning avastamisrohkest suurlinnast.

Kaksikud ja gurmee Kuala Lumpuris

Kuala Lumpuris peatusime kesklinna imelises Intercontinental hotellis, kust kuulsad kaksiktornid vaid kiviviske kaugusel. Kivid jätsime küll viisakalt kaasa võtmata, kuid just nende kaksikute poole juba esimesel õhtul suuna võtsimegi. Kui olete kunagi külastanud mõnda maailmakuulsat vaatamisväärsust, siis ilmselt teate seda tunnet, mis mind, nähes kuulsaid Petrona Torne, õhtuses pimeduses täistuledes, valdas. Põlved kaotasid umbes 80% oma tugifunktsioonist, süda saavutas hommikukohvijärgse rütmisageduse ning kõhuliblikad lendlesid oma täies hiilguses! Kui peale kõhuliblikate oleks kõhusopis veel ruumi muule kui korinale olnud, oleksin ennast ilmselt tundideks neid kauneid torne imetlema unustanud.

Kõhud täis Aasiale omaseid delikatesse ning magusahammas mochi jäätistega rahustatud, veetsime ülejäänud õhtu linna avastades. Kohalike ning turistide sagimist, templeid, pilvelõhkujaid ja imelisi Aasia aroome täis tänavaid mööda hotelli tagasi liikudes teadsin, et olin armunud. Kuala Lumpur oli minu armastus esimesest silmapilgust.

aasia - Kuala Lumpur - Kuala Lumpuris - Malaisia - Malaysia -

Ka järgnevad päevad koosnesid sihitult ja teinekord ka mõnevõrra sihipäraselt Malaisia pealinna tänavatel mütates, põnevaid söögikohti avastades ning šopahoolikute unelmatest pärit kaubamajades ekseldes. Kuala Lumpur võlub seiklusjanulisi külastajaid oma värviliste ilmete ja tahkudega nagu ruubiku-kuubik.

Kogu linnapildist õhkub rikkust, kuid kohalikud võluvad oma sõbralikkuse ja vaoshoitusega. Maailmaklassi kuuluvate Michelini tärniga pärjatud restoranide kõrval paiknevad tagasihoidlikud kohalikud aasia söögiputkad, kus vaba laua leidmine pea võimatu ja gurmeekogemus vähemalt eelnimetatud restoranide vääriline. Lihtsalt vähemate tulede ja vilede ja fanfaaridega.

Autodel kõndides Kuala Lumpuris

Kuna Phuketi tänavatel jalakäijatena liigeldes oleme end pahatihti tõelise vähemusgrupi esindajatena tundnud, siis meie silmad lõid kohalikku kõnniteesüsteemi nähes särama kui karra ja tuledega ehitud jõulupuu. Kuala Lumpuri liiklus ei erine just drastiliselt Aasiale omasest liikluskorraldusest (või siis korraldamatusest), mida olen ka varasemates postitustes kirjeldanud. Ehk võib positiivse aspektina nimetada oluliselt suurema valgusfooride esindatuse, kuid vana hea kaose hõng püsib ka siin.

Tervisesportlaste rõõmuks on Kauala Lumpuri rajatud aga uuuulatuslik kõnniteedesüsteem, mis suures osas kulgeb seosetult sumisevate autode kohal mõnusalt ventileeritud tunnelites. Alustades rännakut punktist A, on seega võimalik punkti B jõuda autojuhtidega suuremaid lahinguid pidamata. Nimetan selle korralikuks töövõiduks!

Aasia armukolmnurgas

Meie sundrändest oli nelja päevaga kujunenud reis, millelt naasmine ei tundunud enam sugugi ahvatleva ettevõtmisena. Lööki pehmendas siiski asjaolu, et meie pisike prantsuse põrsas (buldog) Bentley oli meid õhinaga Phuketisse tagasi ootamas ning teadmine, et Kuala Lumpur asub Phuketist vaid pisut enam kui tunnise lennu kaugusel.

Nii pakkisimegi reisi viimasel hommikul oma tagasihoidliku kandami kokku, kinnitasime näokatted kenasti kõrvade taha ning alustasime kraadimistest, niisketest salvrätikutest, kujundkoristamisest ning aerosoolidest koosnevat rännakut tagasi Tai poole.

Kuklasoppi pakkisime aga teadmise, et esimesel võimalusel läheme tagasi kohta, kuhu olime tükikese oma südametest jätnud.

Jäta kommentaar

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.