Tuktuki- ja taksotürannia Tais

Tuk-tuki türannia ja taksotürannia Tais

Enne, kui oma uuriva ajakirjandusega Tais valitsevat taksomaffiat paljastama hakkan, üritan järgnevale postitusele ka väikese taustsüsteemi luua, mis ehk meie siinset transpordi depressiooni mõista aitab. Aa ja siinse all pean ma silmas tegelikult Phuketi saart, kus hetkel resideerume. Ja Tai taksomaailma all mõtlen Phuketi saart, aga terve Tai taksomaailma probleemid kõlasid ikka palju mastaapse ja kurjakuulutavamana, nii et palun andestada minu suurushullustus.

Hinnad tai taksonduses

Hüppelised Tai hinnad

Kes varasemalt Tais on reisinud või ehk juba pikka aega plaani pidanud ja tšillikaunadega magu treeninud, on suure tõenäosusega sattunud mõne artikli otsa, mis räägib viimaste aastate astronoomilisest hinnatõusust Tais. Praeguseks on, varasemalt just oma odavuse poolest tuntust kogunud ja paljude südamed võitnud, Tai ja Phuketi saar muutunud kallimaks kui vahemere-äärsed kuurordid. Seega, eurooplased, kes just palmile karda külge riputada ei soovi, kannatavad ilusasti pigem suvekuudeni, et oma D-vitamiini doos mõned lähemal asuvas riigis soodsama hinnaga kätte saada.

Türannia tõus

Meie väike üksus on muidugi suur tingimusteta armastuse fänn, kes oma rahakoti lõugu lõksutades toetab riiki suurema entusiasmiga, kui jõukas sugar daddy oma värsket kahekümnendates Brasiilia mõrsjat. Igatahes, olles viimase kolme aasta jooksul Tais nüüd neljandat korda, võin kindlalt väita, et hinnatõusu juttude näol ei ole tegemist vaid linnalegendiga, vaid karmi reaalsusega. Siiski, on valdkondi, kus hinnad võrreldes näiteks Eestiga on naeruväärselt madalad (KINNISVARA!!), kuid antud blogi peategelane- taksondus- ei kuulu nende vaeslaste hulka.

Tai taksomaailma võib julgelt türanniaks nimetada. Viimaste aastatega suretati alustuseks Phuketi saarel ja siis kogu Tais Uber välja ning taksoäpp Grab võttis diktaatori positsiooni üle kindlamalt kui härra Castro Kuubal.

Märgistatud territooriumid

Tuk tuk’ide ning taksode juhtidel on väga selgelt oma piirkonnad, kust nemad üldse heauskseid turiste peale korjata tohivad ja kui keegi neist peaks piirjoontest üle astuma, võib kiirelt jamaks minna.

Probleem monopolidega on aga see, et enamasti ei ole nende näol tegemist just elupõliste filantroopidega, kes, higimull otsa ees, töötaksid välja strateegiaid klientide rahakoti säästmiseks. Sellest tulenevalt on viimaste aastate jooksul taksohinnad Tais tõusnud päris korralikult, kuid sellist kiirendust, nagu Phuketi taksohindades, ei tasu oodata ka kõvemateli vormeli ässadelt.

Ühe suuna pilet, edasi-tagasi hind

Kas kujutaksid ette, et sõidad bussiga Tallinnast Tartusse, kuid maksad lisaks ka selle eest, et buss üldse alustuseks Tartust Tallinnasse tuleks? Vot täpselt nii Phuketi saarel asjad käivad. Grab taksot tellides pead kinni maksma ka selle, et saare teises otsas paiknev taksojuht teekonna sinuni ette võtaks. Ostad justkui Tai ühe otsa lennu, aga maksad ikka selle eest ka, et lennuk üldse Tallinna lennujaama sulle järgi tuleks!

Kesised valikud

Sellisel juhul tundub lihtne valik mitte Grab’i tellida. Ehk tõsi, kuid ega siis Tai tuk-tuki tropid palju maha ei jää. Euroopa mõistes lahtise loomavaguniga sõidu eest (kuhu kõvemad vennad on ka kõlarid sisse monteerinud, et tänavaaukude rütmis su trummikilesid puruks peksta) maksad pea sama palju, kui konditsioneeri ja NELJA UKSEGA auto eest.

Kogemuse ja kopika võrra rikkam

Muidugi, siinkohal pean nentima, et selle kastiautoga sõit on omaette kogemus, mida soovitan kõigil vähemalt ühe korra proovida, aga võimalusel ehk pigem Bangkokis või mõnes muus Tai piirkonnas, et mitte Phuketi saarel kilomeetrise sõidu eest kümmet eurot välja käia.

mitte keegi ei veeda siinsete taksode tagaistmel rohkem aega, kui nende uhked omanikud

Töökad aasia autojuhid?

Valgustamata tunnelite lõpud

Nüüd peaks ju ometi tulema mingi valgus tunneli lõpus? Yang minu yin’ile? Loomulikult PEAB selline hinnatase vähemalt Tai kohalikke juhte motiveerima ja ilmselt sõidavad poisid päevas sadu kilomeetreid, dollarimärgid silme ees helendamas?? Ei. Kui teistes Aasia riikides, mida külastanud oleme, võitlevad taksojuhid klientide eest ja taksosse istumine hinnas kauplemata on sisuliselt surmapatt, siis Phuketi saare taksojuhtide filosoofilised vaated tuginevad eelkõige magava kassi ja hiire loogikale. Ja pigem varblane peos kui tuvi katusel?

Tais on katus aga tuve täis ja varblane võib jala käia. Võin kõhklemata öelda, et mitte keegi ei veeda siinsete taksode tagaistmel rohkem aega, kui nende uhked omanikud.

Phuketi paparatso

Püüdsin lisada ka pisut pildimaterjali oma väite illustreerimiseks, kuid ilmselgelt soovisid poisid kaamerat nähes ennast korda sättima minna, sest nii kiirelt ei ole neid tagumikke tagaistmetelt tõusmas veel näinud.

Nüüd aga väike soovitus neile, keda ikka veel (vaatamata kõigile mu pingutustele selle postitusega 😀 ) Aasia poole tõmbab- kirjutage lennuotsingul sihtkohaks Denpasar, nautige imelist Bali saart ja sõitke see kogu täiega läbi, sest sealsed taksohinnad on madalamad kui südatalvised temperatuurid Eestis. Meil on ju ikkagi ainult üks elu ja terve maailm, mida avastada!

Sulle võib meeldida ka…

Jäta kommentaar

one × one =

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.